1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Squareders Book Informatie En Updates

Discussion in 'Forum Informatie en updates' started by square, Mar 12, 2012.

1. square

square
    [Baasje]

Beste iedereen,

Het kan zijn dat je deze week twee maal deze mail gekregen heb... had een klein probleempje host vond het niet nodig om 2000 mails te sturen en ik vond van wel [​IMG] In iedergeval:
    Jaar geleden had ik ooit eens aangekondigd om een boek te gaan schrijven over ons,
    schijnt nogal moeilijk te zijn :biggrin2:, maar altijd leuk om te proberen natuurlijk...

In iedergeval, ik vertel nu nog niets over het verhaal, de inhoud, de chars, etc...

Wat ik wel wil vertellen is dat ik ongeveer nog +/-75 blz a4 moet typen dan is het hele verhaal uitgetypt....
    En dan komt het vervelende aan alles: het herschrijven, alles kloppend maken, spellings fouten er uit, wat niet mee gaat vallen voor z'n dyslecteur als mijzelf...
    nog een hoop werk te doen dus voordat het eventueel opgestuurd kan worden naar een uitgever.
    Afhankelijk van de tijd die ik heb, hoop ik zoals beloofd het boek in 2012 klaar te hebben. (eigenlijk is een boek nooit af)

Wat ik ook kan vertellen zijn de volgende stats:
    366 blz A4 en 178.000 woorden getypt in Courier New pt10.
    Aantal blz en aantal woorden zegt helaas niets over de kwaliteit van de inhoud, maar goed wie weet.

Let me hear yur toughts
  2. square

square
    [Baasje]

Ok, Squareders boek is done!!!!

heb nu 404 (lekker toepasselijk) blz met 197.942 woorden.
    laatste hoofdstukken zijn wel wat kort en straight trough, helaas...
    waarschijnlijk verander ik dat nog.
    in iedergeval, nu nog spellingcontrole er over heen (zucht)...
    Met een dislectie kip zoals mij weet zelfs die spellingscontrole niet wat ik bedoel LOLZ0rs
    maarja, dat duurd dus ook nog wel ff een aantal avonden.

Daarna uitpriten en nogmaals doorlezen (just to be sure).
    En dan.. Let's keep that in the middle, hehe.
  3. rens23

rens23
    [squareder]

Volges mij heb ik je daarover ooit wel eens horen praten, knap dat je hier een boek over weet te schrijven.
  4. square

square
    [Baasje]

valt wel mee denk ik... je moet zelf veel boeken lezen, zodat je weet hoe je zinnen moet opbouwen etc...
    Dan kan je overal een verhaaltje over schrijven. Ik denk dat ik het boek te ingewikkeld heb gemaakt, daarom duurde het zo lang. Maakt het ook wel weer leuk natuurlijk om complexe verhaal lijnen in elkaar te laten overlopen etc.
  5. Nina

Nina
    [Baasje]

Square,
    Complimenten nogmaals, met het forum. Helaas dat het niet echt meer levendig word.

OT: ik was even snel op die half zwarte gare beginpagina en heb even op de link book gedrukt. Die bouw-achtige-tekeningen zijn wel leuk gedaan enzo, maar nu h't volgende: http://book.unrealhackers.com/nina%20-%20personeel%20outfit.jpg
    MOET IK DAT VOORSTELLEN KOM IK VOOR IN HET BOEK?
  6. square

square
    [Baasje]

Nina,

Thanks voor de compliment en inderdaad blijft het dood hier.

In iedergeval, er zit een char in het boek die inderdaad Nina heet. Zoals eerder gezegd zal ik namen van personen die zich ooit hier hebben aangemeld, squareder zijn geworden en regelmatig op 't forum te vinden zijn, een rol / rolletje in het boek schrijven. Moet natuurlijk wel een beetje normale naam zijn. Dus niet, MR_hot1969 of zo, dat kan niet. Dus bij deze... yur in it.
  7. Nina

Nina
    [Baasje]

wow! I mean, wat een eer! serieus, dat is echt gewoon zoó cool.
    Ik ben benieuwd. Wanneer laat je het uitgeven?
  8. square

square
    [Baasje]

Your welcome...
    Weet niet wanneer en of er uitgeverts zijn die 't willen uitgeven. Ben het eerst nog een aantal maal aan het doorlopen, kijken of alles klopt plus spelling etc, dus voorlopig krijgt het boek 't daglicht nog niet te zien LoLZ0rs
  9. square

square
    [Baasje]

Ik kom er dus nie in veur met mien naam.
  10. Nina

Nina
    [Baasje]

pfff jij en spelling.
  11. damz

damz
    [squareder]

Tip als er geen uitgever is die 't wil hebben.. <a href="lulu.com">Lulu.com</a>
    Kun je 't boek zelf gaan uitgeven.
  12. square

square
    [Baasje]

@damz,
    Thnx, voor je info. Heb er inderdaad zelf ook al aangedacht om 't in eigen beheer uit te kunnen geven of via printing on demand... Maar uitgeven door een echte uitgever dat is natuurlijk het coolste. Mocht m'n boekje echt failute to the top zijn, dan kan dat altijd nog :).
    Eerst kijken wat een "normale" uitgever vind / kan betekenen, zoals de bezige bij, bruna etc.

Btw: lees dit anders:
    http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/56977-je-eigen-boek-uitgeven.html
    Dan snap je denk ik beter wat ik bedoel.
  13. square

square
    [Baasje]

Even kleine updatez0r tssendoor:
    heb nu tot hoofdstuk 10 herschrijven, hoofdstuk 11 ben ik niet zo heel tevreden over, dus dat gaat over.
    zit nu totaal op de 440 blz precies. 440 Stainless steel toeval?
  14. square

square
    [Baasje]

nog ff een kleine updatez0r:
    heb nu tot hoofdstuk 20 herschreven, hoofdstuk 11 ik weet niet wat ik er mee moet :) tot nu toe gewoon laten staan!.
  15. square

square
    [Baasje]

Ondertussen beste Squareders,
    tm hoofdstuk 32 herschreven.
    dus ik ben alweer bijna klaar met het herschrijven.
    Daarna ga ik het printen en laat ik het als eerste chatlady lezen!
    Kijken wat ze er van vind en spelling en zo, daar is zij beter in dan mijn (zoals bekend).
  16. square

square
    [Baasje]

Ok, nog ff een update.
    Hoofdstuk één is zonet geprint. Betreft: 17 blz A4, 8,456 woorden en 669 zinnen.
    Chatlady is deze aan het na kijken! Met een onderdrukte bigsmile en 't benodigde commentaarz0rs.
    Ik ga ff verder met 't herschrijven ben nu bij hoofdstuk 33 gebleven!
  17. Nina

Nina
    [Baasje]

@chatlady: skit iz up!
    Ik wil dat boek dol graag lezen *drewl*
  18. square

square
    [Baasje]

Ze is nou nog steeds niet klaar met hoofdstuk 1 Lawl!
    komt goed... ben nu bij hoofdstuk 36, ongeveer nog 100 blz te gaan tot 't eind.
  19. aspire

aspire
    [squareder]

Kom ik er in voor?
  20. Vizit0r

Vizit0r
    [squareder]

Share This Page